Φτάνουν σήμερα 7 από τους 9
Αίσιο τέλος είχε η πρωτοφανής πολύμηνη περιπέτεια των 7 Ελλήνων (6 ναυτικοί και ένας τεχνικός) εγκλωβισμένων στο φορτηγό πλοίο «Angelic Power», υπό ελληνική σημαία, που βρίσκεται από τον περασμένο Ιούλιο στη ράδα της Κίνας. Σήμερα, στις 17.05 το απόγευμα, επιστρέφουν στην Ελλάδα με πτήση της Air France από το Παρίσι, αφού προηγουμένως έφθασαν εκεί από την Κίνα.
Στο πλοίο δυστυχώς παραμένουν ακόμα δυο Ελληνες (πλοίαρχος και υποπλοίαρχος) και οι υπόλοιποι 13 αλλοδαποί ναυτικοί. Όπως έγινε γνωστό οι κινεζικές αρχές έχουν βάλει βέτο στην αντικατάσταση του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου παρά το γεγονός ότι ο πλοίαρχος αντιμετωπίζει αποδεδειγμένα σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της Χριστίνας Παπασταθοπούλου για την Εφημερίδα των Συντακτών.
Θυμίζουμε ότι το «Αngelic Power» έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020 μεταφέροντας κάρβουνο προερχόμενο από την Ινδονησία, αλλά έλαβε άδεια να ξεφορτώσει έπειτα από 6 ολόκληρους μήνες και συγκεκριμένα στις 27.1.2021. Από τότε βρίσκεται σε αγκυροβόλιο ανοιχτά της Κίνας. Η πολύμηνη «ομηρία» των 21 ναυτικών και ενός τεχνικού στο φορτηγό πλοίο, ξεκίνησε σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία όταν επιβλήθηκε στο πλοίο από ναυτικό δικαστήριο της Κίνας το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε οικονομικές εκκρεμότητες με τις τράπεζες και το ναυλωτή.
Και έτσι οι 22 εργαζόμενοι βρέθηκαν χωρίς διαβατήρια, καθώς τους τα αφαίρεσαν οι κινεζικές αρχές, εγκλωβισμένοι για ολους αυτούς τους μήνες μέσα στο πλοίο, αντιμετωπίζοντας οι περισσότεροι σοβαρά προβλήματα υγείας και όπως κατήγγειλαν οι ίδιοι ζητώντας απεγνωσμένα βοήθεια «όμηροι οικονομικών συμφερόντων».
Την υπόθεση ανέδειξαν τα ναυτεργατικά σωματεία, έφθασε και στη βουλή από τον αντιπολίτευση, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Γ.Πλακιωτάκης στις αρχές Απριλίου έκανε γνωστό ότι συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή κηρύσσοντας το πλοίο σε εγκατάλειψη, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό τη δαπάνη της παλιννόστησης των εγκλωβισμένων από την Εστία Ναυτικών.
Επίσης οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας έχουν κινήσει διαδικασίες διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά της διαχειρίστριας εταιρείας για μη συμμόρφωση στις συνεχείς έγγραφες οδηγίες και εντολές και μη διενέργεια των οφειλόμενων πράξεων για την αποβίβαση του πληρώματος.